Gezicity.com
Bir Günlük Trabzon Gezi Rehberi
gezicity.com

Trabzon, Karadeniz bölgesinin önemli şehirlerinden biri ve aynı zamanda birçok gezi rotasına da ev sahipliği yapıyor. Sadece bir günlüğüne özel bir araçla Trabzon’da nereleri gezebiliriz! Bu yazıda bir günlük Trabzon gezimize gidiyoruz.

Bu yazının içeriği:

Göster
    Gizle

Bu gezi için öncelikle özel araç şart. Çünkü burada bahsettiğimiz Trabzon gezisi merkezi kapsamıyor. Gezimiz, önce Sümela Manastırında başlıyor ve dünyanın en tehlikeli yollarından birinden geçip Bayburt yaylalarında bitiyor.

sümela manastırı

Sabah ilk olarak gezi rotamızı Sümela Manastı'rından başlatıyoruz. Buraya özel araç ile ulaştıktan sonra ilk olarak giriş biletimizi satın aldık. Sümela Manastırı bu ilk bulunduğunuz alandan oldukça uzaktadır. Biz sabah sporu olsun ha şurada deyip yola yürüyerek çıktık. Ancak, bu başlangıç noktasından yukarı çıkan minübüsler ve bunları kullanmanızı tavsiye ederim. Biz dediğim gibi şöyle bir orman havası alalım, yürüyüş yapalım mantığı ile yola çıktık ancak kıvrım kıvrım ve dik yokuşlu yolları yürüdükçe Manastır'ın size iyice uzaklaştığı hissine kapılabilirsiniz.

Sonrasında pişman olup yarı yolda dolu bir minübüse zorla bindik ve Sümela Manastırı'nın alt kısmına ulaştık. Buradan da patika bir yol ve merdivenleri tırmanıp hedefe ulaştık. Bizim gittiğimiz dönemde manastır tadilatta olduğu için içini gezemedik ancak buradan manzara gerçekten muhteşem görünüyor.

sümela manastırı manzarası

Burada manzara dışında görülebilecek fazla bir şey bulunmuyor aslında. Ayrıca, aşağıdan bu kadar dik ve dar bir yamaca nasıl bu binaları yapmışlar sorusu cevap buluyor. Bu alanın aşağıdan göründüğü kadar dar bir alan olmadığı anlaşılıyor. Yani hep resimlerde görünen 90 derecelik bir yamaca nasıl bina yapmışlar gibi bir durum yok aslında.

sümela manastırı

Gezinin ikinci kısmında buradan ayrılıp Sürmene ilçesindeki bir köye uğradık. Yine sık ağaçlar ve yağmur serpintileri arasında kendinizi yağmur ormanlarında gibi hissediyorsunuz. Hava devamlı kapalı ve yağmur her dakika yağabilir hissiyatı veriyor. Bu köydeki bir ev ziyareti sonrası hedefimiz Uzungöl. Ve macera böylece başlıyor.

uzungöl

Sürmene ilçesinden Uzungöl'e gitmek için biz yayla yolunu kullandık. Aracımız Renault Symbol'dü. Kestirme olması açısından böyle yapmıştık ancak bu yolun bu kadar dar ve kaygan olacağını düşünmedik. Ayrıca devamlı zirveye doğru çıkan yol hiç bitmeyecek gibi geliyor. Tüm bunların yanında 5 metre ötesini göremediğiniz bir sis duvarı var. Yer yer sağanak geçişleri de cabası. Ancak zirve kısımlara ulaştığınızda yayla evleri ve muhteşem manzaralar sizi bekliyor.

Sonrasında yol inişe geçiyor ve sizi Uzungöl'e doğru götüren asfalt yola bağlıyor.

Uzungöl benim için hiç gidilemeyecek takvim yapraklarında görünen ütopya bir yerdi. Ancak gittiğinizde bu yerin artık eski takvim yapraklarındaki gibi olmadığını göreceksiniz. Yukarıdaki resmin çekildeki açının tam tersinde genellikle oteller olmak üzere oldukça fazla yapılaşma vardı. Gölü besleyen derenin de rengi oldukça kirliydi.

Gölün etrafında bir yürüyüş yolu oluşturulmuş. Tam bir tur atabiliyorsunuz. Yine göl etrafı seyyar satıcı gibi birçok işletme ile doldurulmuş ve doğal havayı bozmuş.

Birkaç resim ve gezintiden sonra artık yola çıkma zamanı. Ana giriş tarafında trafik olduğu için hedefimize Yandex navigasyon üzerinden ulaşmak istedik. Yandex bize birkaç alternatif sundu ve biri varış zamanı açısından en kısa olanıydı. Ancak yolda bazı alanlar bozuk uyarısı da vardı. Biz bilmeden bunu seçtik ve buraya geldiğimiz yolun tam tersi bir yerden buradan ayrıldık.

Bu yol ilk başlarda anlamadık ancak meşhur Çaykara - Bayburt yolu imiş.

Dik yamaçlar, 3-5 metre ötesini göremediğiniz sis ve hiç bitmeyecek gibi gelen kıvrımlar. Uzungöl'den bu yola doğru ayrıldıktan sonra bir çıkış trendine girdik. Sonunu göremediğiniz hep yukarı doğru çıktığınız dar bir yol. Korku filmleri gibi. Bir taraf uçurum ama sisten onun bile detayını göremiyorsunuz.

Bu yolu daha iyi anlatabilmek için bazı kaynaklardan alıntılar yapmak istiyorum.

İlk olarak 1914 yılındaki Rus işgali sırasında yöre halkının çalıştırılmasıyla inşa edildiği bilinen yolda, özellikle kış aylarında sis, yağmur, heyelan, kar ve çığ gibi doğa olayları sık sık yaşanıyor.

Yol, kar yağışı nedeniyle yılın neredeyse 6 ayında ulaşıma kapanıyor. Yazın gelmesiyle zirvelerde eriyen karlar, adeta bir tablo gibi manzarası bulunan dağların arasından süzülerek derelere ulaşıyor.

Buradaki yol, dünyada zorlu yollar listesine girmiş durumda. Bölgede yolculuk yapanlara ayrı bir adrenalin yaşatıyor.

Tüm bu adrenalin dolu dağ yolu macerasından sonra önce yaylalara ulaşıyorsunuz. Sonra yol inişe geçiyor ve bulutların üzerinde yolculuğa devam ediyorsunuz.

Buda bizi uğurlayan bulutlardan bazılarıydı. Normalde Uzungöl'den çıkarken daha uzun olduğu görülen yoldan en az iki katı bir zamanda varış noktamıza gelebildik.

Sabah, Zigana Tüneli'nden başlayan yolculuk Sümela Manastırı, Sürmene tarafındaki yaylalar, Uzungöl ve Çaykara-Bayburt yolu ile son bulmuş oldu.